Google Business: een simpele SEO hack
Wat veel vooral kleinere bedrijven niet weten is dat Google Business erg belangrijk is voor het generen van traffic naar je website of webshop. Hoewel de meeste bedrijven in meer of mindere mate actief zijn op de verschillende social media kanalen als Facebook, Instagram en Twitter, zijn ze weer onbekend met Google Business.
Wat is Google Business?
Google Business is het zakelijke social platform van Google. Origineel onderdeel van het inmiddels opgeheven social platform Google Plus waarbij Google probeerde een social tegenhanger van Facebook te worden. Dit project faalde helaas en is daardoor opgeheven. Het zakelijke gedeelte is gebleven.
Waarom zou ik mijn bedrijf erop zetten?
Waarom zou je dan je bedrijf profileren op Google Business? Dat is vooral omdat je er de lokatie van je kantoor of winkel kunt opgeven, openingstijden en foto's plus berichten over je zaak kunt opgeven. Dit is hetzelfde als in Facebook dus tot nu toe nog niet echt bijzonder. Het wordt pas belangrijk wanneer je Google's zoekmachine in acht neemt. Want wanneer je je bedrijf een lokatie op Google Maps hebt gegeven kan Google deze lokatie gebruiken om je bedrijf te tonen bij lokale zoekresultaten. Dit is vooral interessant wanneer mensen zoeken op een mobiel. Mobiele gebruikers zijn zijn vaak op zoek naar informatie uit de buurt.
Doordat je je gegevens zoals lokatie en openingstijden hebt doorgegeven wordt de kans dat iemand die op zoek is naar informatie of producten bij jou in de buurt vele malen groter. Lokalisatie is niet de enige reden om bij Google Business aan te melden. Google Business stelt mensen in staat om je bedrijf en producten te voorzien van een review. Deze review scores worden vervolgens weer gebruikt om je producten of bedrijf hoger of lager in de zoekresultaten te tonen. Zorg er dus voor dat wanneer je enhousiaste klanten hebt dat ze een review achterlaten want dat kan leiden tot meer klanten want je komt langzaam hoger in de zoekresultaten!